Frankrike i mitt hjärta

Tid.
11 dagar och ett hav av timmar, minuter och sekunder tillsammans.
Jag & Falköga. Närheten och evigheten.

Igår.
Kastrup och igenkännande ord, sena Malmöbussar. Tillbaka i vardagen igen.
Jag här och Falköga i Frankrike. En evig längtan.

Så mycket tid, så lite tid. Jag kommer att behöva dela upp resan för att låta ögonblicken få plats. Först ska jag göra en arbetsdag på min nya praktikplats bara.

 

En tanke på “Frankrike i mitt hjärta

  1. Emma, som den luttrade Skodaägare jag är kan jag åtmintone ana hur det kändes när motorn inte orkade mer utan la till invid en trottoarkant i den lilla byns centrum. För er, mitt i filmen, säkerligen en skräckupplevelse. En fulltankad bil är som bekant lika med en hel del frihet men även ett gissel. En mycket trevlig skildring av en resa genom den franska idyllen. Fint berättat och illustrerat med lika fina bilder.
    Som en knuten näve i fallet
    Ha det / P

Lämna en kommentar